Direct aan de slag met iDEAL.
Gemak in het gebruik voor uw medewerkers én uw klanten.
Alles wordt makkelijker met uw eigen iDEAL-contract. Van uitnodigen van uw klanten om een factuur via IDEAL te betalen tot het verwerken van de betaling.
Direct aan de slag voor € 25 per maand.

Wij zijn er voor de financiële managers die de
betalingen van hun facturen gewoon direct op hun
eigen rekening willen ontvangen zonder betaalprovider.
Met onze oplossingen zorgen wij ervoor dat
facturen sneller worden betaald.
Voordelen van eigen iDEAL-contract
Betalingen komen op eigen rekening binnen
Geen vertraging in uitbetalingen
Geen vermelding van betaalprovider op afschriften meer
Geen transactiekosten meer betalen aan uw betaalprovider
Direct afletteren van facturen in uw administratie
Ontvang betalingen direct op uw rekening. Zonder betaalprovider.
Bespaar tijd en geld en gun uzelf meer gemak. Zonder technische kennis kunt u direct starten.
Heeft u vragen, laat het ons weten.
Wij helpen u graag. Bel 026 – 800 1236.
Heeft u een betaalprovider nodig?
Betalingen ontvangen direct op uw rekening.
Voor het ontvangen van betalingen op uw eigen rekening heeft u een eigen iDEAL-contract nodig. Facturen worden sneller betaald zonder betaalprovider en tegen lagere kosten met uw eigen iDEAL-contract.
Vanuit uw CRM-systeem of boekhouding worden automatisch emails aangemaakt met een iDEAL-betaallink. Klanten kunnen direct uw factuur inzien en betalen.
Met onze kant-en-klaar oplossingen laat uw klanten eenvoudig via iDEAL betalen direct op uw eigen rekening.
Wat heeft u nodig om te starten?
Maak eenvoudig zelf iDEAL-betaallinks aan.
Met onze REST-API naadloze integratie in uw website of app.

Kant-en-klaar pagina
Maak eenvoudig een iDEAL-betaallink aan.
Ontvang betalingen direct op uw rekening.
€ 25 per maand

REST-API
Verwerk betalingen direct in uw administratie.
Ontvang betalingen direct op uw rekening
€ 50 per maand

Liveforms
Toon facturen en betaal met iDEAL.
Ontvang betalingen direct op uw rekening.
€ 25 per maand
iDEAL zonder betaalprovider. Hoe werkt dat?

















IDEAl wordt onderstaande door onderstaande banken
















Wat is iDEAL?
Hoe gaat u aan de slag met iDEAL zonder betaalprovider?
Er zijn twee partijen nodig om met iDEAL zonder betaalprovider aan de slag te gaan.
De eerste partij is uw bank. U vraagt bij uw bank een iDEAL-contract aan zodat de betalingen direct op uw rekening worden bijgeschreven.
De tweede partij is uw Technische Payment Service Provider zoals PayIBAN die voor u de koppelingen met alle banken verzorgt en aan u een kant-en-klaar-betaalpagina of betaallink aanlevert die u direct aan uw klanten kunt aanbieden. Als u iDEAL wilt opnemen in uw website of webshop, dan biedt het gebruik van een REST-API de mogelijkheid om dit eenvoudig te realiseren.
Hoe werkt iDEAL?
Is iDEAL ook geschikt voor consumanten en zakelijke klanten?
iDEAL betalingen kunnen door consumenten en zakelijke klanten worden gedaan. iDEAL kent geen verschil tussen consumenten en bedrijven. Zoals met incassomachtigen kent deze wel twee varianten: een consumenten en een zakelijke variant. Ook wel CORE en B2B genoemd.
Wat zijn de kosten voor iDEAL zonder betaalprovider?
Een iDEAL-contract vraagt u aan bij uw eigen bank. Per bank verschillen de kosten. Afhankelijk van uw bank worden er eenmalig kosten in rekening gebracht. De maandelijkse kosten kosten bedragen € 20 per maand en € 0,25 per transactie bij de Rabobank. De kosten bij de ABN AMRO en ING zijn hoger en kunt u vinden op de site van deze banken.
De kosten van een Technische Payment Service Providers bedragen doorgaans rond de € 25 per maand en € 0,25 per transactie. Deze zorgt voor de technische verwerking van de iDEAL en voor het onderhouden van de koppeling met alle banken.
Van Zelst Automaten
Van Zelst maakte de overstap naar het gebruik van een eigen iDEAL-betaallink in combinatie met
incassomachtigen.
Wij vroegen Tjeerd Verbeke, Commercieel Directeur bij Van Zelst Automaten, naar zijn ervaringen met een iDEAL en Incassomachtigen.

Vaak gestelde vragen over iDEAL
Vervangt de iDEAL-betaalpagina mijn huidige betaalprovider?
Maakt u enkel gebruik van iDEAL als betaaloptie? Dan kunt u uw huidige betaalprovider opzeggen. Biedt u ook andere betaalmethoden aan, dan kunt u deze blijven gebruiken naast de iDEAL-betaalpagina die u van PayIBAN ontvangt.
Hoe integreer ik de iDEAL-betaalpagina in mijn webshop of website?
PayIBAN ondersteunt u bij het integreren van de betaalpagina in uw website of webshop. Zo kunnen wij de pagina voor u hosten, maar u kunt er ook voor kiezen deze direct in uw eigen website te verwerken. En voor een integratie op maat maakt u gebruik van onze REST-API.
Wat zijn de kosten voor de iDEAL-betaalpagina?
Hoeveel de iDEAL-betaalpgina voor uw organisatie kost, wordt bepaald door:
1. Het door u gekozen product: een Liveforms of REST-API
2. De kosten per transactie zijn afhankelijk van de toepassing die u kiest.
Download onze volledige prijslijst van al onze tarieven
Wilt u meer informatie over iDEAL?
iDEAL biedt uw bedrijf duidelijke voordelen. Toch begrijpen wij het zeker als u nog vragen heeft over het gebruik van iDEAL en de praktische toepassing ervan. Of als u advies wilt of een offerte op maat. Laat het ons weten; wij helpen u graag!